woensdag 16 april 2014

Wat is een cc cream ?





Laatst maakte ik een review over een bb cream . Nou kwam ik erachter dat ook een cc cream bestaat . Het lijkt wel of steeds merken weer een wondermiddel erbij willen hebben . Maar nu even serieus wat is nou eigenlijk een cc cream ?
CC staat voor Colour Correcting en de crème moet je huid 'corrigeren' en er daardoor bijvoorbeeld gezonder, minder rood of minder dof uitzien. Daarnaast moet het je huid egaler maken en hydrateren. Er zit altijd een SPF factor in waardoor het ook beschermt.  De verwachting is dat er veel meer CC creams op de markt zullen komen. Nu hebben L’Oréal Paris en Clinique Essence er al een





_________________________________________________________________________________


Clinique cc cream ?

De crème is veel dikker dan verwacht . Ik had verwacht dat de bb cream veel dikker was maar dat is juist niet het geval !


Het resultaat mag er zijn! Op de linkerhand zie je dat de huid duidelijk egaler is dan de rechterhand.


____________________________________________________________________________________

l'Oreal cc cream :cc cream



Als je goed kijkt, zie je dat er kleine zwarte spikkeltjes in de cream zitten.
cc cream
Zoals je kunt zien heb ik last van een beetje een rode huid bij mijn haargrens. Hopelijk helpt deze cream daartegen!



cc creamHet verschil is duidelijk te zien: de rode plekjes zijn weg en mijn huid ziet er een stuk egaler uit.

Essence cc cream :


De CC cream komt slechts in één kleur, namelijk Natural. Deze kleur is een tikkeltje geler dan mijn eigen huidskleur.



Uitgesmeerd zie je hoe vloeibaar hij eigenlijk is. Hij is een beetje waterig maar wel erg dekkend.

BEAUTYGLOSS<<<<
En hier heb ik mijn hele gezicht bedekt. YES  Vlekjes, puistjes, alles is weg.


(ik heb deze foto omdat mijn huid nu geen cc cream bb cream op mag onrustige huid )